czwartek, 02 maja 2024
Miło Cię widzieć!

etyka_zyskZastanawiałyście się kiedyś drogie Panie co jest celem każdej działalności ? Zadaję to pytanie i w 90% pada odpowiedź - pieniądze.
Czy Wy też tak uważacie ? Odpowiedzcie sobie szczerze, zanim przeczytacie dalszą część tego artykułu.
Jaki jest powód, dla którego codziennie rano idziecie do pracy ?

 

Jaki jest cel Waszej pracy ? Jaki jest cel Waszej działalności ?

Celem każdej działalności jest zadowolony klient. Zadowolony klient to osoba, która jest celem Waszej pracy. Bardzo prosto jest mi to wytłumaczyć. Zadowolony klient to taki klient, który będzie do Was stale przychodził i korzystał tylko z Waszych usług oraz będzie żywą i najbardziej wiarygodną reklamą Waszego salonu. Zadowolony klient to taki klient, który będzie polecał Was innym. Komu najszybciej zaufa pani Kasia - krzyczącym reklamom z witryn salonów, kolejnej kosmetyczce, która twierdzi że jest najlepsza czy zadowolonej koleżance z pracy, przyjaciółce, która poleci jej dobrą kosmetyczkę i dobry gabinet kosmetyczny ? Odpowiedź jest prosta. Pani Kasia będzie polegać na opinii swojej koleżanki przy wyborze salonu kosmetycznego/kosmetyczki.


Jeśli osiągniecie ten cel to zaręczam Wam, że pieniądze się napewno pojawią. Sukcesem firmy jest liczba stałych klientów. Liczba stałych klientów świadczy o obrotach gabinetów kosmetycznych. Im więcej stałych i zadowolonych klientów tym większy zysk przynosi Wasza praca. Celem jest jak największa liczba zadowolonych klientów a dopiero skutkiem osiągnięcia tego celu - jest zysk.


Chciałabym, abyście teraz zamknęły oczy i zastanowiły się do jakiej kosmetyczki chciałybyście pójść. Jakiej kosmetyczce oddałybyście swoją buzię i ciało w opiekę. Jaką wiedzę powinna ona posiadać, jakie umiejętności ?Jakich zabiegów oczekiwałybyście od swojej kosmetyczki ? Za jakie efekty jesteście skłonne zapłacić ? Napiszcie sobie proszę odpowiedzi na kartce. Napisanie jest tak samo skuteczne jak używanie kosmetyków. Ogarnięcie wzrokiem tych pytań da Wam tyle samo co postawienie kremu na półce i oglądanie go rano i wieczorem. Napisanie odpowiedzi da Wam gotowy przepis na obsługę klienta na najwyższym poziomie. Znając odpowiedzi na to pytanie i zastosowanie tych odpowiedzi w swojej pracy zawodowej gwarantuję Wam sukces w postaci zadowolonych klientek.

Jest wiele czynników wpływających na zadowolenie klienta w gabinecie kosmetycznym. Dziś omówię bardzo ważny . Etykę zawodową.


Podstawową zasadą etyki zawodowej jest  - dobro klienta. Wszelkie działania, które podejmujemy w gabinecie kosmetycznym powinny mieć na celu przede wszystkim dobro klienta. Najważniejszymi składowymi tej zasady są :

- rzetelne informowanie klienta o wskazaniach i przeciwskazaniach

- rzetelne informowanie o przebiegu zabiegu oraz wszystkich objawach mogących towarzyszyć w trakcie lub po zabiegu

- rzetelne informowanie o zaletach jak również wadach danej kuracji

- dobieranie najskuteczniejszej kuracji do danego problemu klienta.


Teraz kilka gorzkich słów prawdy, ale jestem przekonana, że Was to nie dotyczy. W znakomitej większości kosmetyczki nastawione są przede wszystkim na zysk. Oferują usługi na niskim poziomie. Oferują zabiegi, które mają słabe działanie. Zachowanie takie prowadzi do wydłużania kuracji a co  z tym się wiąże - do podnoszenia kosztów ponoszonych przez klienta. Jest to najlepszy sposób na pozbycie się klienta z grona stałych i zadowolonych klientów.


Zastanówcie się teraz proszę i zapiszcie na kartce jaki jest cel Waszego klienta ? W jakim celu Wasze klientki przychodzą do Waszego gabinetu ?

Klientki przychodzą do Waszego gabinetu, ponieważ mają problem. Ich celem jest rozwiązanie tego problemu w stosunkowo najszybszym czasie oraz przy stosunkowo najniższych kosztach. Czy gdybyście miały trądzik na swojej twarzy to chciałabyście go mieć jeszcze przez najbliższy rok ? Czy wolałybyście najszybszą i najskuteczniejszą kuracją, aby pozbyć się problemu ? Gdyby paliło się Wasze mieszkanie i przyjechałaby straż pożarna to wolałybyście, aby gasili wolno i tanio ( tudzież wolno i drogo) czy szybko, może trochę drożej ale skutecznie ? Czy idąc chore do lekarza oczekujecie, że będzie Was leczył mało skutecznymi lekami? Czy wolicie skuteczną terapię, która zadziała szybko , możliwe że przy trochę wyższych kosztach niż ta pierwsza propozycja ?


Mam nadzieję, że zgodzicie się ze mną, że celem każdego klienta jest otrzymać skuteczną kurację, która zadziała w najkrótszym czasie. Jeśli klient ma problem to będzie w stanie zapłacić każde pieniądze. Oczywiście przy spełnionym warunku - szybko i skutecznie.


Dlatego też bardzo ważne jest, abyście dobierały swoim klientkom zabiegi skuteczne, sprawdzone. Znam gabinety, które z powodu braku odpowiednich preparatów pielęgnacyjnych przy terapii cery trądzikowej stosowały tylko i wyłącznie peeling kawitacyjny. Same sobie odpowiedzcie na pytanie, na ile była to skuteczna terapia i jak się to ma do zasady szybko i skutecznie.

Bądźcie uczciwe w stosunku do swoich klientek. Wybierajcie dla nich zabiegi, które same chciałybyście aby Wam polecano. Proponując swojej klientce zabieg zastanówcie się proszę,czy dokładnie to samo chciałybyście, aby Wam polecono. Traktujcie swoje klientki tak, jak same chciałybyście być traktowane. Szanujcie ich czas i przede wszystkim ich pieniądze.

Ja wiem, że w tej chwili zapaliła Wam się czerwona lampka i zastanawiacie się : - Jak to ? Przecież jak klientka więcej wyda to ja więcej zarobię. Teoretycznie się zgadza. Praktycznie zaś przedłużające się lub mało skuteczne terapie zniechęcają klienta do korzystania z Waszych usług. Powodują, że tracicie autorytet i kolejnych klientów. Chciałabym, abyście każdą klientkę traktowały w kategorii małżeństwa na całe życie a nie w formie jednorazowego wytrysku. Chciałabym, abyście stosowały w swoich gabinetach złota zasadę, że najważniejsze jest dobro klienta.

Wymierne efekty takiej postawy odczujecie bardzo szybko. Klientki podziękują Wam swoim zadowoleniem oraz obdarzą Was zaufaniem. Wasza wiedza oraz zaufanie Waszych klientek to jest największy kapitał jaki możecie uzbierać. To jest kapitał. który gwarantuje Wam spektakularny sukces. Zadowolenie klienta spowoduje, że będzie on przychodził do Was częściej, będzie polecał Was innym. To jest najważniejszy cel Waszej pracy. Zebrać jak największą liczbę zadowolonych klientów.

Życzę Wam tego z całego serca i jestem przekonana, że Wasze gabinety będą w ścisłej czołówce najlepszych gabinetów.

Autor. Alicja Lewandowska

http://kosmetyki-prestige.pl

 


alewandowskaAlicja Lewandowska . Jest współzałożycielem hurtowni Prestige oraz Klubu Rozwoju Osobistego "Smart&Beauty .Jej pasją jest kosmetyka profesjonalna, psychologia sukcesu oraz coaching.  W październiku ubiegłego roku rozpoczęła naukę na kierunku kosmetologia.  Bierze udział w licznych  kongresach i szkoleniach kosmetycznych, a także w seminariach prowadzonych przez najlepszych trenerów biznesu m.in. Briana Tracy, Kamilę Rowińską. Przez 3 lata pracowała jako przedstawiciel handlowy. Była przez ten czas blisko kosmetyczek i ich problemów. Miała możliwość obserwowania i analizowania dlaczego jedne gabinety odnoszą sukces a inne nie.

Misją jej działalności jest pomoc w osiągnięciu spektakularnego sukcesu zawodowego. Wizją i marzeniem - aby gabinety kosmetyczne oferowały usługi na wysokiej klasy, światowym poziomie, a kosmetyczki w nich pracujące były kobietami spełnionymi życiowo i zawodowo.
Zaprasza na swoje szkolenia, podczas których inspiruję do spełniania swoich marzeń i osiągnięcia sukcesu zawodowego.
Ma dla Państwa atrakcyjną propozycję! Zapisując się do  newslettera na stronie: http://kosmetyki-prestige.pl a otrzymacie bezpłatne szkolenie "5 kroków do osiągnięcia sukcesu zawodowego".  Szkolenie to jest pełne inspiracji i wyciągania wniosków.
Oceń ten artykuł
(7 głosów)