piątek, 29 marca 2024
Miło Cię widzieć!

Rola reklamy w promocji gabinetu

Rola reklamy w promocji gabinetu

 


Kilkunastu stałych klientów, co jakiś czas przypadkowy przechodzień, mały budżet, więc po co inwestować w reklamę - tak myśli wielu właścicieli gabinetów. Niestety niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że brak nakładów na promocję nie służy rozwojowi firmy, a czasami jest wręcz pierwszym krokiem do biznesowej porażki.

 

Wszystkie duże korporacje, niezależnie od tego w jakiej branży działają inwestują w rozwój. Sceptycy powiedzą, że zapewne mają na to środki. Owszem mają, ale warto zastanowić się dlaczego. Nawet najmniejszy gabinet kosmetyczny ma szansę wzbogacać swoją ofertę. Chociaż w większości przypadków rozwój wiąże się ze sporymi inwestycjami, to można powiedzieć że każdy przemyślany zakup bardzo szybko przyciąga nowych klientów i w efekcie generuje zyski, które znowu możemy zainwestować. I tak mały osiedlowy gabinet przeradza się w okazałe Day SPA! Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest ograniczanie wydatków do zakupu sprzętu. Warto pamiętać o tym, że nawet najlepsza aparatura nie wygeneruje zysku, jeśli nasza nowa oferta nie zostanie właściwie zareklamowana. Podsumowując można więc powiedzieć, że planując inwestycje w sprzęt lub nowe preparaty, zawsze powinniśmy przeznaczyć część pieniędzy na efektywne działania marketingowe.

 

A może marketing szeptany…

Od wielu lat marketing szeptany był główną formą promocji gabinetów kosmetycznych. Niestety wzrastające z roku na rok tempo życia nie służy nawiązywaniu relacji społecznych. Nasi klienci często nie maja czasu na własne życie prywatne, nie mówiąc już o spotkaniach z dalekimi znajomymi. Jeśli już uda się wygospodarować chwilę na spotkania z przyjaciółkami, tematyka wizyt w ulubionym gabinecie kosmetycznym zazwyczaj schodzi na dalszy plan.

 

Nasze przyszłe klientki informacji o usługach kosmetycznych najczęściej poszukują w internecie, dlatego reklama internetowa to obecnie najbardziej optymalna forma promocji działalności usługowej i doskonałe narzędzie ułatwiające dotarcie do potencjalnych klientek. Wystarczy spojrzeć na fora internetowe, na których aż roi się od pań potrzebujących profesjonalnych porad dotyczących problemów estetycznych. Kiedy uświadomimy sobie, że każda z tysięcy osób szukających informacji z dziedziny kosmetyki może kiedyś zostać naszym gościem, marketing internetowy wydaje się być najlepszym wyborem.

 

Można śmiało stwierdzić, że w aktualnie internet stał się głównym narzędziem marketingu szeptanego. Nasi klienci niezwykle często sugerują się poradami uzyskiwanymi na forach internetowych. W oparciu o anonimowe posty wybierają konkretne produkty i usługi. Aby wykroić dla siebie kawałek z tego ogromnego tortu, o istnieniu którego wielu właścicieli gabinetów jeszcze nie ma pojęcia, należy bardzo poważnie przemyśleć reklamę w internecie. Połączenie inwestycji w nowoczesną aparaturą z przemyślanym marketingiem internetowym daje nieograniczone możliwości rozwoju.

Oceń ten artykuł
(12 głosów)