sobota, 20 kwietnia 2024
Miło Cię widzieć!

Facebook – wykorzystaj go w swojej pracy

f1Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w swoim salonie ?

Pozwól proszę, że przedstawię Ci dziś skuteczne narzędzie do nawiązywania relacji z Twoimi klientami co w konsekwencji prowadzi do zwiększenia sprzedaży.

 

Media społecznościowe stały się dziś tak samo niezbędnym narzędziem biznesowym jak telefon.  Służą do przekazywania treści między ludźmi i ich znajomymi. Przykładem mediów społecznościowych jest Facebook. Portal ten zachowuje łączność ze znajomymi, przeszłością, zainteresowaniami. Z tego też powodu wielu ekspertów prognozuje awansowanie Facebooka do nowej generacji systemu operacyjnego społecznościowego, czegoś w rodzaju Windowsa internetu. Już dziś dla części osób logowanie się na Facebooku stanowi pierwszą czynność po wstaniu z łóżka. Facebook będzie nabierał większego znaczenia wraz z przyrostem użytkowników. Żadna inna sieć społecznościowa nie może się mierzyć z dynamicznym rozwojem Facebooka i jego popularnością. Zachęcam się go otworzenia swojego profilu zawodowego na Facebooku, na którym będziesz umieszczać wszystko to co jest związane z Twoją praca.

Istnieje wiele zalet posiadania firmowego profilu na Facebooku. Najważniejszą z nich to możliwość swobodnego kontaktowania się z klientem i przekazywania mu informacji o nowych usługach, produktach i promocjach. Zapewne wielokrotnie zastanawiałaś się w jaki sposób poinformować klientki o nowościach lub akcji promocyjnej. Czasem dzwoniłaś, czasem wysyłałaś smsy. Wadą tej formy komunikacji jest zwięzłość i ograniczenia czasowe i literkowe. Czasem wogóle nie kontaktowałaś się z klientkami, ponieważ miałaś przekonanie, że to wciskanie i że nie będziesz namolnym sprzedawcą. Doskonale Cię rozumiem.  Dużo osób ma z tym problem. Zastanów się zatem nad założeniem profilu gabinetowego na Facebooku. Będziesz miała możliwość informowania klientek o swojej działalności bez poczucia namolności czy wciskania. Będziesz mogła codziennie napisać coś ciekawego, wstawić jakieś ciekawe zdjęcie, wstawić jakąś piosenkę na dzień dobry. W ten sposób nawiązujesz dobre relacje z klientkami.  Poprzez możliwość lajkowania docierasz do znajomych swoich klientek a co za tym idzie – docierasz do potencjalnych, nowych klientów. Facebook jest doskonałym miejscem na opisanie nowego zabiegu, wstawienie zdjęcia z efektami zabiegu. jest to doskonały sposób na sprzedawanie usług bez sprzedawania. Jest to doskonały sposób na polecanie swoim usług.

Druga ogromną zaletą posiadania firmowego profilu na Facebooku jest kreowanie Twojego wizerunku jako profesjonalisty oraz tworzenie autorytetu. Z pewnością uczestniczysz w różnych szkoleniach kosmetycznych, targach i innych wydarzeniach branżowych. Facebook jest doskonałym miejscem na wstawienie zdjęć z tych szkoleń, na pokazanie Twoim klientkom, że jesteś z każdym dniem coraz lepszym fachowcem. Jak już wcześniej wspomniałam możesz wstawiać zdjęcia z efektami kuracji swoich klientek ( oczywiście najpierw musisz mieć zgodę od swojej klientki na publikację zdjęć). Nie ma lepszego sposobu na sprzedaż usługi jak pokazanie, że ktoś wcześniej już to robił i efekty są zadowalające. Wystarczą dwa zdjęcia – przed i po zabiegu. Zastępują one cały potok słów, który będziesz musiała użyć, aby przekonać potencjalnego klienta o słuszności wyboru danego zabiegu. Możesz nagrywać krótkie filmiki z przebiegiem zabiegu.Im więcej sukcesów zawodowych pokażesz na Facebooku tym większy autorytet zdobywasz wśród swoich klientek. Im większy autorytet zdobywasz tym więcej chętnych osób chce skorzystać z Twoich usług.  Im większa różnorodność form komunikacji na Facebooku tym masz ciekawszy profil a w ślad za tym idzie większa liczba potencjalnych klientów.

Trzecią zaletą prowadzenia profilu zawodowego na Facebooku jest mobilizacja i motywacja do lepszej jakości świadczonych usług. Plusem Facebooka jest możliwość komentowania wstawianych przez Ciebie postów. Podświadomie motywuje Cię to do wyższej jakości. Przecież każdej osobie zależy na jak najlepszych opiniach swoich klientek. I tutaj pojawia się doskonała możliwość wykorzystania opinii Twoich klientek jako sposobu na sprzedaż usług w Twoim salonie. Już od dawna wiadomo, że najlepsza formą reklamy jest marketing szeptany. Nic tak dobrze nie sprzedaje jak pozytywna opinia kogoś, kto skorzystał z Twoich usług. Dlatego też mając świadomość, ze klient może wystawić Ci złą opinię na Twoim profilu starasz się wykonywać swoją pracę jak najskuteczniej co w konsekwencji również prowadzi do zwiększenia liczby klientów korzystających z Twoich usług.

 

Weź kartkę i długopis i zapisz proszę jakie możliwości daje Ci Facebook:

  1. Powiększasz liczbę potencjalnych klientów
  2. Nawiązujesz relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami
  3. Dajesz możliwość wyrażenia opinii na temat swoich usług i zabiegów
  4. Łatwo i naturalnie docierasz do swoich klientów.
  5. Kreujesz swój wizerunek
  6. Tworzysz swój autorytet

Jak już zapiszesz to zastanów się czy możesz z tego zrezygnować.

Jestem przekonana, że nie muszę Cię więcej przekonywać co do słuszności prowadzenia profilu na Facebooku. Jedyną wymówką dla Ciebie może być teraz, ze nie wiesz jak zacząć. Poproś kogoś znajomego, to jest naprawdę proste. Nie czekaj, nie zwlekaj. Coraz więcej gabinetów otwiera takie profilu i nawiązuje relacje z klientami. Być może własnie z Twoimi klientami. Życzę Ci wszystkiego dobrego i samych sukcesów.

 

Źródło: http://www.kosmetyki-prestige.pl

www.facebook.com/prestige.kosmetyki

Oceń ten artykuł
(5 głosów)