Artykuły filtrowane wg daty: września 2017 - Portal Polska Kosmetologia i Kosmetyka Artykuły filtrowane wg daty: września 2017 - Portal Polska Kosmetologia i Kosmetyka
Artykuły filtrowane wg daty: września 2017

stosowac suplementacjePrzyjmujesz suplementy i witaminy, ale nie wiesz, kiedy mają najlepsze wchłanianie? Zastanawiasz się, czy lepiej brać suplementy przed czy po posiłku? Sprawdź jakie błędy popełniasz podczas suplementacji i jak się przed nimi ustrzec.

 

Suplementacja jest coraz bardziej popularna, bo pomimo zdrowej diety niedobory zdarzają się dużo częściej. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze witaminy nie wchłoną się dobrze do naszego organizmu, jeśli będziemy je stosować w nieodpowiedni sposób. Zalecenia dotyczące przyjmowania poszczególnych suplementów, znajdują się zazwyczaj na opakowaniach. Jednak czasami przyjmujemy więcej niż jeden tego typu produkt i nie do końca wiemy, w jaki sposób możemy je stosować. Należy trzymać się pewnego schematu.

 

1. Witaminy rozpuszczalne w wodzie zażywamy przed posiłkiem.
Do grupy tych witamin należą między innymi witaminy z grupy B które, mają podobne właściwości i często można je spotkać pod nazwą B -kompleks. Witaminy z grypy B świetnie działają na prawidłową pracę układu nerwowego i jego regenerację. Są wskazane dla anemików i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Do grona witamin rozpuszczalnych w wodzie zaliczymy również witaminę C, PP oraz kwas foliowy.

Spośród tych witamin możemy jednak wyłonić wyjątek. Jest nią Witamina B7, czyli biotyna. Przyjmowana jest zazwyczaj w suplementach na włosy. Powinniśmy zażywać ją w trakcie posiłku lub zaraz po nim. Stosowana na czczo może powodować uczucie mdłości. Nie należy o tym zapominać, gdyż może prowadzić to do wymiotów.

2. Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach stosujemy po posiłku.
Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach można stosunkowo łatwo przedawkować, gdyż magazynowane są w tkankach bogatych w lipidy. Z kolei, gdy w organizmie występują zaburzenia trawienia i wchłaniania tłuszczów, efektem mogą być braki witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Do grupy tych witamin należą witamina A, D, E oraz K.

3. Rano czy wieczorem?
Żeby nie mieć problemów z zaśnięciem, nie łykaj witamin przed snem. Niektóre witaminy mają działanie stymulujące. Dlatego nie powinno się zażywać suplementów wieczorem po kolacji. Ważna jest również regularność. Każdego dnia powinno

4. Zawsze popijamy wodą!
Ważną kwestią podczas przyjmowania suplementów jest ich popijanie. Niezależnie od tego, w jakiej porze dnia stosujemy suplementacje, zawsze popijamy wodą. Każdy inny napój niesie za sobą ryzyko wzmocnienia lub osłabienia wchłaniania preparatu, a tym samym zaburzenie jego działania. Nie powinno się łączyć suplementów z alkoholem, mlekiem, oraz sokami (zwłaszcza grejpfrutowym, który może powodować nadmierne, nawet dziesięciokrotne stężenie niektórych leków we krwi).

Do popijania suplementów oraz witamin nie zaleca się również kawy i herbaty. Zwłaszcza herbaty ziołowe mogą wchodzić w interakcje z lekami lub suplementami i osłabiać ich działanie. Nie powinniśmy również połykać tabletek bez żadnego popicia, ponieważ lek będzie się przemieszczał wolniej i zacznie się wchłaniać w nieodpowiednim fragmencie układu pokarmowego.

Polecane produkty:
WITAMINY NA ZDROWE WŁOSY
WITAMINA C W ŻELKACH
WITAMINA D W ŻELKACH

 

Więcej na: www.noblehealth.com