Wydrukuj tę stronę

Polscy producenci kosmetyków po raz kolejny na targach w Dubaju

23 maja 2014

30 polskich producentów z branży kosmetycznej zaprezentuje się podczas zbliżających się targów Beauty World Middle East w Dubaju (27-29 maja 2014), z czego 22 – w ramach Polskiego Pawilonu Narodowego. Pawilon jest dwukrotnie liczniejszy niż w ubiegłym roku, natomiast ogólna liczba wystawców z Polski wzrosła o 70%.

Na zainteresowanie tegoroczną edycją targów mają wpływ korzyści, jakie odnotowali przedsiębiorcy, którzy uczestniczyli w targach w Dubaju w ubiegłym roku.

Katarzyna Olędzka, Kierownik Marketingu w Verona Products Professional, podsumowuje efekty zeszłorocznych targów: Beauty World Middle East 2013 przyczyniły się do umocnienia naszej pozycji w tej części świata oraz do pozyskania nowych kontaktów biznesowych. Dzięki obecności na targach, nawiązaliśmy ścisłą współpracę z kontrahentami między innymi z Algierii, Iraku, Palestyny, Syrii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.


W podobnym tonie wypowiada się Beata Jastrzębska, Dyrektor ds. Rozwoju Eksportu w Laboratorium Kosmetycznym Floslek: Targi w 2013 były bardzo udane. Nasze stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem – odwiedziło nas blisko 200 klientów, a na kilku rynkach, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Irak, Iran czy Jordania, udało nam się pozyskać cennych kontrahentów i rozwinąć współpracę.

Także Dana Bartoszewicz, Export Manager w Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, jest zadowolona z biznesowych efektów poprzedniej edycji targów: Wysoko oceniam skuteczność zeszłorocznych targów. Nawiązane kontakty zaowocowały wejściem na rynek Iraku, co przełożyło się na ogólny wzrost sprzedaży naszych produktów.

Polski Pawilon Narodowy już po raz drugi

W roku 2013 na targach w Dubaju polscy wystawcy po raz pierwszy mieli możliwość zaprezentować się w ramach oficjalnego Polskiego Pawilonu Narodowego, organizowanego w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego, który SPC House of Media realizuje na zlecenie Ministerstwa Gospodarki.

Wystawcy, którzy w ubiegłym roku prezentowali się w ramach Pawilonu wysoko ocenili tę formę promocji i w tym roku w większości zdecydowali się właśnie na taką formę udziału w targach.Powtarzalność udziału w takich wydarzeniach gwarantuje zwiększenie rozpoznawalności firmy, jej wiarygodności oraz prestiżu wśród odbiorców, dlatego również w tym roku zdecydowaliśmy się na udział w Polskim Pawilonie. Budowanie świadomości firmy w oczach zagranicznych odbiorców jest trudne i wymaga dokładnie sprecyzowanej strategii. Czasami zdarza się tak, że pierwszą relację w klientem nawiązujemy podczas danej edycji targów, a dopiero po roku zamówienie jest finalizowane – dlatego bardzo ważne jest, aby wyraźnie zapisać się w pamięci klienta – uzasadnia wybór swojej firmy Katarzyna Olędzka.

Dana Bartoszewicz dodała: Lokalizacja stoiska w Pawilonie Narodowym zwiększyła zainteresowanie naszymi produktami, dlatego w tym roku również zdecydowaliśmy się na wystawienie w takiej formie.

Najważniejsze targi na Bliskim Wschodzie

Wystawcy zgodnie oceniają targi Beauty World Middle East jako imprezę kluczową dla nawiązania kontaktów w regionach Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, ale także bardziej odległych rynków azjatyckich. Te właśnie kierunki są dla polskich producentów szczególnie interesujące – ze względu na ogromną liczbę ludności i rozwijające się dynamicznie gospodarki, potencjał konsumpcyjny tych rynków jest nie do przecenienia.

Polscy producenci ani myślą przespać swoją szansę. Już dziś są obecni w wielu państwach Azji i Afryki. Kosmetyki krakowskiej Farmony można znaleźć w Turcji, Arabii Saudyjskiej, Egipcie czy Iraku. W podobne rynki celuje inna krakowska firma: Jesteśmy obecni na wielu rynkach w tym regionie. Dużym sukcesem tego roku jest ukończenie procesu rejestracji naszych produktów w Arabii Saudyjskiej i rozpoczęcie sprzedaży w tym kraju. W najbliższych tygodniach wysyłamy też pierwsze zamówienie do Iraku – mówi Adrian Winiarz, Export Manager w Bielenda Kosmetyki Naturalne. Z kolei kosmetyki Floslek kupić można już w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Iraku i Iranie.

Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają sprzedaż na Bliskim Wschodzie, podkreślają znaczenie Emiratów jako punktu startowego w regionie: Nasze produkty są już dostępne w Dubaju, a teraz planujemy zdecydowane rozszerzenie dystrybucji w regionie. Jesteśmy już także obecni w Tunezji. Analiza sprzedaży w Emiratach pomoże nam w wyborze właściwych linii produktowych do promocji w tym regionie – mówi Marek Chotkowski, Export Manager w Oceanic S.A.

Oferta dostosowana do bliskowschodniego klienta

Aby zwiększyć atrakcyjność swojej oferty dla bliskowschodniego odbiorcy, polscy wystawcy na targi w Dubaju przygotowali specjalne propozycje. Przygotowując ofertę produktową, zawsze uwzględniamy specyfikę danego regionu np. preferowaną kolorystykę czy warunki klimatyczne. W przypadku upalnego Bliskiego Wschodu wyzwaniem jest zapewnienie trwałości makijażu. Dlatego też wiele z naszych kosmetyków, które będą zaprezentowane podczas tegorocznych targów Beauty World Middle East, posiada formułę Long Lasting. Przygotowaliśmy również nowość: Make-Up Fixer, dzięki któremu makijaż pozostaje świeży i utrwalony na dłużej – wyjaśnia Anna Maliborska-Szmulewicz, Marketing Manager w Quiz Cosmetics.

Nasza oferta jest dostosowana do potrzeb klienta z Bliskiego Wschodu zarówno jeżeli chodzi o występujący tam rodzaj skóry oraz najczęstsze problemy skórne, jak i oczekiwania związane z uwarunkowaniami kulturowymi. Pod marką dermo kosmetyków Floslek Pharma oferujemy m.in. wybielające produkty z serii White & Beauty kosmetyki Emoleum do skóry atopowej, kosmetyki dla dzieci i niemowląt, a także kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz pomadki ochronne do ust. Nasze kosmetyki nie zawierają składników pochodzenia odzwierzęcego ani nie są testowane na zwierzętach – co jest bardzo ważne dla lokalnych konsumentów – dodaje Beata Jastrzębska.

Firma Oceanic ze swoją ofertą chce z kolei dotrzeć do odbiorców luksusowych – grupy, która na Bliskim Wschodzie jest bardzo liczna: Specjalne miejsce w ofercie targowej będą zajmowały produkty luksusowe z linii AA Prestige wraz z nowościami przeznaczonymi dla najbardziej wymagających klientów. Ważną rolę odgrywać będzie przygotowana również z myślą o tym regionie innowacyjna seria produktów słonecznych AA Sun z szerokim spektrum ochrony przeciwsłonecznej. Na ekspozycji nie zabraknie też oferty AA Prestige Institute kierowanych do licznych w tym regionie gabinetów kosmetycznych i spa – podkreśla Marek Chotkowski.

Biorąc pod uwagę coraz liczniejszy udział polskich firm w targach Beauty World Middle East oraz ich doskonałe przygotowanie do tej imprezy, można być pewnym, że za rok o tej porze podsumowania nawiązanych relacji biznesowych oraz wzrostów sprzedaży będą jeszcze bardziej optymistyczne.

Źródło: